16.07.2008
bakırkoyde bir heykel var...
sevgili hocam,
sene basında sizin ders anlayısnızla ilgli size acizane fikirlerimi belirtmek istemistim ki beni, bu isi yıllardır yaptıgınızı, ve en dogru yontemin bu olduguna inancınız ile cevaplamıstınız. (mim 405) endustri devrimi oncesi mimarlıgı baslıklı ders, kanatimce bir sanat okulunda okutulması gereken, ve gercek bir genel kultur deposu olarak nitelendirilebilecek bir derstir. Fakat bu derse mimarlık bolumunden arkadaslrımız zorunlu olarak gelmek durumunda oldukları icnmidir yoksa, miamrlık fakultesinin genel dersleri bu duzeydemi geciyodur bilemiyorum, butun bir donemi kendimi 'lise' sınıfında hatta belki bir ortaokul da okuyormus gibi hissederek gecirdim. kosusturan ogrencilerden, 'cocuum kapayın cenenizi diyorum aaa' diye bagıran universite hocalarına kadar arasını sizin doldurmanızı rica edicegim bir yelpazeden bahsediyorum. dolayısı ile c vitamini dolu bir portakala enjektorle doldurulmus musluk suyu misali, zorla doldurulan o guzelim ders, verimsizlikere sahit oldu. mailimin basında da belirttigim gibi, ilk dersten bu konudaki endiselerimi belritmis, ve sizin kontrolunz emin ellerde oldugu guvencesiyle dersi brakmaktan vaz gecmistim. malesef bu ders benim genel kultur depom olmaktan ziyade, bir yuk olarak sene sonu karneme tasındı, nitekim edindigim gorgu bilgi akabinde doldurdugum sınav kagıdı fx gibi, son derece ogrenci-ogretmen ilskisne ahlakına aykırı bir notla odullendirldi. bir genel kultur dersinde, ustelik butun dersleri slaylarla gecirilmis bir derste F notu vermek, F alan ogrencinin degil veren kisilerin dusunmesi gereken bir noktadır.
ben notumu aldım ortalamamı 3.11 olarak karnemde gordum, dersinizi hiic secmemmis olsaydım 3,52 alıcaktım, dersinziden B alsaydım 3,53 alıcaktım, yani o sizin cok guzel kontrol ettginz sistem benim not kaygısında olmayan, sadece dersinizi almak isteyen bir ogrenci olusumu goz ardı etti. neticede derslerini lise standartlarında yuruten biri olarak siz bu maili bir sitem maili olarak algılayacaksınızdır. oysaki bn basımızı soktugumuz catı adına medeni bir iletisim kapıısı yakalıyabileceginizi umarak gonderiyorum. kendi adıma boyle bir pencere dahi dusumuyor, benden sonraki ogrencileriniz adına, en azından onlardan daha ozgur biri olarak sorumlulugumu yerine getirmek istiyorum. nitekim onların yerinde olsaydım agzımı acamzdım oyle degilmi?
-------------------------------------------------------------------
(bu mail, bahsi geçen hocaya direk, okulla ilişkisi olan 10 öğretim görevlisi profesör vs. karma bir listeyede bilgilendirme maili olarak gönderilmiş, muhattabından cevap alınamayınca ertesi gun tekrar aynı mail bu sefer 20 öğretim görevlisi ve ertesi gun 30.. şeklinde devam etmiştir.
-------------------------------------------------------------------
17.07.2008
Slm,
Bu mesajın bana neden geldiğini bilmiyorum ve dersin içeriğine ve verilme biçimine de hakim değilim ama öğrencimizin lise benzetmesi ile Fx içeren sisteme yaptığı eleştirilere genel olarak katılıyorum. Bütünleme Fx’e göre çok daha doğru bir yöntemdir düşüncemi de uzun süredir çeşitli ortamlarda dile getiriyorum…
Lise eleştirisi ise çok köklü ve uzun soluklu bir değişimi gerektirir…
Var mısınızJ
Saygılar,
Doç. Dr. Murat C... Y..
-------------------------------------------------------------------
17.07.2008
Valla çok etkileyici bi yazı ama benle ne ilgisi var onu çıkartamadım
------------------
Bu ne ki? Bişi annamadım.
------------------
saygıdeger hocam;
Ayla hanıma attıgım bu mail, asla sahsıyla ilgli olmayıp tamamen ders isleyisine yonelik farklı bir fakulte ogrencisinin dilinden bir kac cumledir. amacına ulasması, ve okunup degerlendirlmemesi uzerine her gun farklı 10 ogretmenimi bilgilendirip yeniden gonderiyorum. sizleride haberdar edisimin sebebi bu temeldedir.
vaktinizi caldıgım icn bagıslayın.
-------------------------------------------------------------------
18.07.2008
bana bu maili gönderen ve ismini yazmayan değerli öğrencim.
bir dersin verimliliğinin artması için birden fazla taraf olduğunu bildiğini kabul ediyorum.
yapmış olduğun eleştirileri anlamaya çalışırkane yakıştırmalarını anladığımı söylemek zor. Dersine ilişkin eleştirilerini ders hakkında bilğim olmadığı için bir şey söylemek istemiyorum. Ancak senin dersten daha fazla yararlanmak adına neler yaptığını ve yapmış olduğun çalışmalar için dersin hocasından taleplerinin ne kadarının karşılandığını öğrenmek isterdim.
Yapmış olduğun eleştiriyi eğitimin daha iyiye ulaşması için yapıldığın kabul ediyor, MARİFET İLTİFATA TABİ olduğunu hatırlatmak isterim.
L. Y.
----
not:Mail, isim içeren bir adresten gayet açık gönderilmişti.
----
saygıdeger hocam;
Ayla hanıma attıgım bu mail, asla şahsıyla ilgli olmayıp tamamen ders isleyisine yonelik farklı bir fakulte ogrencisinin dilinden bir kac cumledir. amacına ulasması, ve okunup degerlendirlmemesi uzerine her gun farklı 10 ogretmenimi bilgilendirip yeniden gonderiyorum. sizleride haberdar edisimin sebebi bu temeldedir.
vaktinizi caldıgım icn bagıslayın. sami
ek: bununn yanısıra dersten daha fazla yararlanmak adına derse katılım dısında bir sey yapmak mumkün degil, ewde arastırmalar ve calısmalar yapamk icin, derste gosterilen, ders anlatmak icin hazırlanmıs pdf sunumu rica ettim onu bile alamdım, bu tuürden bilgisyarda hazırlanmıs calısmaların baska baska universitelerde elden dagıtıldıgına sahidim. sırf devlet okulu oldugu icinmi bu hantallık? diye sorguladım, elestirilerimi anlatamdıgım icin uzgunum, fakat burda daha acık soylyecek bir sey bulamıyorum, bu sebeple kafamdaki univeriste lise farkını, universite, belli bir konuda uzmanlasmayı fedefledigi icin, kisiyi arsatırmaya yonelten kurum olmalıyken, lise daha cok bilgiyi aynı anda aynı duzaeyde veren kurumdur. bu yuzden meslek lisesi memleket meselesi, normal liselerden farklı olarak standart, tek tip insan yetistirmek yerine amaca yonelik, nerdeyse universite gbi calısan kurumlardır. dersin, genel gidisatından kendimi bir kutu sut olarak fabrika raylarında gormemin yansıması, o lise elestirileri olarak vucud buldu.
-------------------------------------------------------------------
18.07.2008
--cevap--
> Merhaba,
mesajından anladığım kadarıyla bizim Ed.D.Öc.Mimarlık
dersini almışsın ve sömestr sonunda fx sınavına kalmışsın. Dersimizin
görsel malzemeyle anlatıldığı doğru, derste gerçekten rahatsızlık
verecek kadar gürültü yapan öğrenciler olduğu da... Bildiğin gibi biz
beş kişilik bir kadroyuz ve hepimiz bu dersin çeşitli konularını
anlatıyoruz. Aşırı gürültüde herkesin farklı reaksiyonu olabilir, bu
yüzden
herhangi bir hocanın öğrenciye nasıl hitap ettiğini buraya taşımanı
yadırgadığımı söyleyebilirim ( o raddeye gelinceye kadar o hoca acaba
kaç kere sessiz olunmasını talep etmiştir ?!!) . Fx sistemine ben de tam
adapte olamadım, ancak bir öğrenciyi doğrudan bırakmaktan daha iyi
olduğunu düşünüyorum. Dialarla gösterilen bir derste başarılı olunamaz
ya da f alınamaz diye bir kural da yok. Öğrenciden 'tromplar kubbeyi
bulmuştur', 'yunan uygarlığı kemeri bulmuştur', 'bazilika bir çeşit dini
yapıdır', 'Mezopotamya ve Mısır uygarlıkları kayak merkezleriyle ünlüdür'
gibi cevaplar aldığımızda tabii ki kırık not vermek zorunda kalıyoruz.
Bence buradaki en büyük problem liseden gelen öğrencilerin ezber ve test
sisteminden çıkmış olmaları, ve her konuda a b c şıkkı olmalı diye
düşünmeleri; yoksa bizim dersimizi dikkatli ve anlayarak dinleyen bir
öğrencinin fazladan çalışmasına bile gerek kalmaz; mutlaka başarılı olur.
Yine de aklına takılan herhangi bir konu olursa biz her zaman yanıtlamaya
hazırız. Sana iyi günler dilerim.
A.
-------------------------------------------------------------------
saygıdeger hocam;
geri donup beni muhattab aldıgınız icin size tesekkur ederim, bu ortama
tasımak dediginiz ortam eger internet ortamı ise buna bir anlam veremedim,
mektuplamı belirtseydim sıkıntılarımı? yok eger bir tartısma ortamıysa
bahsedilen ve 'soruın edecek ne var' kanatinde bir yaklasımınız varsa,
sanırım beni etkleyecek bir cozumu olmadıgını bilmeme ragmen biraz fazla
heycanlı davrandıgımı dusunmektesiniz. dogrudur. notumun nerelerden nereye
dustugunu hesplayınca biraz genc davranmıs, ve haklı oldugumu dusundugum
konuyu savunma ihtiyacı hissetmisimdir. yasım ilerledikce dusuncelerim
torpulencek daha suskun bireyler haline gelebilmem icin adamsende ci
takımına girecegimdir.
ama yinede, 5 kisilik bir kadro olmanız her bir ferdin ogretmen
oldugu gercegini yok etmiyor. gurultu yapan ogrenciler diyorsunuz, bn
kosusturmaca oynayan cocuklar gordum.. saygıdeger hocam, okullardaki
ingilzce dersleri aksattırlımay calılılırken ozel ingilzce kursalarınınn
tıklım tıkıs dolması, 'oraya para veriyon tabi gidicenn' mantıgıyla
anlasılacak bir durum degildir. mesele ilgili kalabalıgın toplanması
meselesidir. aynı sey okul dersleri icinde gercerli, siz eminmki bnim
yasadıgım gun kadar girms cıkmıssınızdır o anfiye ama, bn sizden daha
farkllı dersleri gormeye girdim cıktım, ve 'o gurultu yapan topluluukla' , o
parayı verip de dinleyen topluluukla girdim, kimse gurultu yapmadı, dersin
hocası yoklama zorunluluugunu kaldırdı, 15 kisi geldi derse 30 ksii geldi,
ama verimli bir drs islendi, obur hafta 5 ksisi arttı 3 kisi eksildi, geln
faydalandı giden faydalandı. anfide gecen ders, sırf koltukları rahatsız
oldugu icn degil, dersi de dinleyebilmek icin 'uyku saati' olarak gorulmedi.
haklısınız diyorusunz ki bn okdar calısyorum kimse gelmez o zmn derse, o
halde lisedeki silahlaramı dolduruyoruz? yoklamyala mı ogrenci tutuyoruz?
alabalık ciftlklerinde bile bir akıs var, havuz- kapan esir kamplarına has
bi anlayıs, universiteye yakıstıramaayısımın sebebi budur. sene sonunda
dusuk notları gorunce uzuluyoruz diyorsunuz. fx aldım diye demiyorum, bana
cok daha fazla sey katabilecekken katamadıgınızı soylemek ve bu konuda
uzuntulu oldugumu belirtmek adına cevap veriyorum, keske catımıza uygun
dersler, sakin az insanlı ve verimli gecselerdi, o zaman derse katılımlarda
bulunan ogrenciler, kendi anılarını anlatan tecrubeli ogretmenler olarak
hotmailin server'larında kaydımız bulunurdu.